Een banner is een grafisch reclame-uiting, gemaakt door een bedrijf, die op het internet te vinden is. Klikt u op de banner, dan opent zich vanzelf een pagina met de informatie die op de banner te vinden was. Meestal bestaan deze banners uit een GIF, JPG of een flashbestand met standaard afmetingen die in de browser te vinden zijn. Bent u als bedrijf geïnteresseerd in banners, dan kunt u voor uw website banners laten maken. Hierin biedt NLbanner hoge kwaliteit en uitstekende service.
Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven gebruikmaken van banners. Een belangrijke reden is dat banners een goede manier zijn om verkeer naar uw website te genereren. Daarnaast zijn banners een uitstekende manier om naamsbekendheid te creëren. Besluit een bedrijf om gebruik te maken van banners, dan is het belangrijk dat deze voor elke bezoeker goed zichtbaar zijn. Banners beschikken om die reden vaak over animaties, felle kleuren, video en geluid.
In de marketingmix van een bedrijf wordt internetmarketing steeds belangrijker. Niet alleen omdat de resultaten goed te meten zijn, maar ook omdat het op een effectieve en snelle manier verkopen tegen lage kosten kan opleveren. De plaats waar de banner wordt geplaatst is erg belangrijk en daarom is de prijs ook afhankelijk van de plaats waar de banner wordt geplaatst. Waar en wanneer u de banner precies moet plaatsen is niet te zeggen en hangt af van de doelgroep die u wenst te bereiken en het beschikbare budget.
Bij het ontwerpen van een banner dient rekening te worden gehouden met meerdere doeleinden die per individu verschillen. Om deze op zo'n goed mogelijke manier te laten uitvoeren kunt u dit het beste uitbesteden bij een externe partij die hierin is gespecialiseerd. Op deze wijze kunnen uw wensen en behoeften het beste worden ingewilligd. Met name door de hoeveelheid mogelijkheden omtrent bannermateriaal, formats, prijzen en andere vormen van specialisaties. Ook omtrent afmetingen heeft u vandaag de dag talloze mogelijkheden met banners.
Banners beschikken over diverse doeleinden en zodoende ook over diverse groottes en maten. Iedere banner dient een ander online gevoel over te brengen aan de bezoeker. De meest bekende vormen van banners die worden ingezet zijn JPG banners, GIF banners, HTML banners en Flash banners. Iedere vorm van banner wordt gekenmerkt door zijn eigen voordelen. U kunt uw keuze voor een banner het beste baseren op het budget dat u hiervoor beschikbaar kunt stellen en welke doelstellingen u tevens wenst te gaan behalen middels het gebruik van bannermateriaal.
Een banner is beschikbaar in diverse groottes en maten. Het formaat van een banner wordt uitgedrukt in pixels. Dit vanwege het feit dat pixels in alle landen bekend zijn en u zodoende niet te maken krijgt met onbekende meeteenheden van andere landen. Hieronder ziet u een overzicht van type banners met bijbehorende afmetingen:
De gebruikte afkorting UAP staat voor Universal Ad Package en heeft betrekking op een set van bannerformaten die met name in de Verenigde Staten worden gebruikt.